het Cultuurknooppunt | ‘Haal eruit wat erin zit’ – Hoe een slagzin een levensmotto kan worden
643
post-template-default,single,single-post,postid-643,single-format-standard,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-6.0,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive

01 apr ‘Haal eruit wat erin zit’ – Hoe een slagzin een levensmotto kan worden

“Jij kan écht niet voetballen, hè Pieter?”

Dit is een van Nederland’s meest hartveroverende reclamespotjes, omdat het gaat over een universele waarde: de kracht van Talent.

Hoe wild hij ook rent en hoe hard hij ook trapt, hij kan voor geen bal voetballen. Maar dat komt omdat zijn gave pas boven komt drijven wanneer hij in het water springt, en sneller dan wie dan ook aan de overkant aankomt. En wanneer hij jaren later meervoudig Olympisch kampioen zwemmen wordt: Pieter van den Hoogenband.

Talent blijft onzichtbaar, zolang er geen mogelijkheid is om het te gebruiken.

Please-climb-that-tree1